Selasa, 20 Disember 2011

Bertudung Lom Tentu Cium Syurga

jeng3
Assalamualaikum olzzz

Bertudung pun belum tentu korang cium syurga. Ok.jenis yang macamana yang lantang boleh bercakap macam nih? Yang pakai tudung? Mestilah tak kan? Yang tak pakai tudung lah kot.Hape? menuduh? Takdelah nak tuduh or serkap jarang kebenda. Ini betul punya citer. Bukan nak bandingkan ke hape tapi benda tuh kan wajib sayunk ku. Kenapa kita nak tembikaikan lagi kan. Pertikaikanlah. Suka aty lah kan itu ayat sue punyer.. ok sila ikuti dialog ini”


( situasi 1)
Cik A:Kita nak pergi sekolah kan? Pakailah tudung, sopan sikit

Cik B:Kalau aku tak pakai tudung. Aku nih jahat lah?tak sopan?

Cik A:Tak macam tue. Ape pulak kata cikgu. Dulu study pakai tudung sekarang pergi ambik result tak pakai.

Cik B:Kalau aku nih jahat takdelah suma orang nak kawan ngn  aku.

Cik A:Aku cakap jer. Suka aty kau lah..


(situasi 2)
Cik C:Bertudung pun belum tentu korang ahli syurga

Cik D:Kau jangan cakap gitu, persenda hokum Allah tau.

Cik C:Abis kau cakap gitu, kau persenda aku.

Cik D:Kalau kau tahu itu senda , ejek masti kau tahu kau salah kan.

Cik C:Aku tak salah. Aku solat. Aku puasa.

Cik D:Tapi kau tinggal 1lagi benda wajib. Yakin ke kau dapat masuk syurga kalau kau solat dan puasa jerr?

Cik C:Paling kurang pun aku buat jugak.

Cik D:Kau takbur. Kau fikir kau dah baik kalau macam nih.. kenapa kau pikir singkat sangat?



(situasi 3)
Cik E:Aku tak bertudung jer. Bukan dedah-dedah pun.

Cik F:Kau perlu tutup dada kau. Itu aurat kau.. aib kau.

Cik E:Aku tak pakai ketat pun.

Cik F:Kalau tak ketat kenapa ari tuh kau ngadu ada laki ejek dada kau?

Cik E:Sebab dia tuh otak kuning.

Cik F:Penat lah aku. Kat atas sana nanti kau tak boleh bangkang segala macam soalan mungkar nakir macamana kau bangkang aku sekarang nih.. kau jawab lah sendiri.

Macamana nak ubah mentality orang yang macam nih. Memang sue sendiri pun bukan alim sangat tapi kita perlulah nasihat sesame kita. Sebab jangan burukkan islam itu dengan sikap buruk kita.Benda nih benda sensitive ok. Kenapa kita suma tak pernah nak kesan apa=apa yang dikatakan bercakap>ikut>sedap>mulut. Kenapa sue cakap macam tu? Sebabnya ada antara kita selalu membangkang hokum dan peraturan Allah. Sentiasa keluarkan ayat-ayat sendiri untuk mempertahankan diri sendiri yang jelas salah. Kenapa nak tegakkan benang yang basah kan. Kalau kau tegakkan agama tuh ok lah jugak.

Bukan nak membebel ke hape tapi sekadar membuka mata sesame kita. Lagipun cantik ape kalau bertudung.. atau korang pandang diri sendiri lebih cantik lau free hair cam 2?
Memanglah kan betul jugak ape yang dikatakan sesetengah yang tak bertudung nih. Bahawasanya bertudung lom tentu dapat cium syurga. Tapi korang kena ingat lau kita tak bertudung senang-senang jer kena cium kat orang. Kenapa? Sebab orang takkan respect korang nanti sebab diri sendiri pun tak bagi hormat kat tuan punya badan. Org dapat free, kita pulak terlepas. Sume tu sal maruah sis.

Bla … bla… bla…


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...