Sabtu, 16 Jun 2012

7 Petala Cinta Movie


Bismillahirohmanirohim.. 

Alhamdulillah dah lama dah nak tengok citer nih. Ainih dapat jugak tengok.Dah rasa cam ketinggalan zaman plak. Orang lain dah heboh-heboh ngan citer lain yang lebih terbaru tapi aku baru je nak tengok citer lama. Walaupun taklah lama sangat.

Nak jugak aku kata kat sini aku dah jatuh cinta ngn Saidatul Nafisah. Jatuh hati dengan watak nya.. Sangat indah.~


Citer 7 Petala Cinta ini dilakonkan hebat oleh 4 pelakon utama iaitu Diana Amir, Fizo Omar, Zafril dan Shima Anuar.


Ape yang aku faham kisah 7 Petala Cinta nih menceritakan berkaitan konflik cinta .Konflik yang melibatkan hati dan perasaan yang harus dikorbankan . 


(sinopsis) pertunangan antara Hamka dan Saidatul Nafisah berlangsung. Tak lama selepas itu Hamka terpaksa melanjutkan pelajaran ke mesir tak silap. Namun Hamka terlibat lam kemalangan yang kononnya mengorbankan nyawa Hamka. Kesedihan Saidatul Nafisah akhirnya terubat apabila setahun selepas itu dia menerima lelaki lain sebagai bakal  suaminya iaitu Atta. Namun kala lafaz ijab dan Kabul baru ingin dilangsung Hamka kembali menuntut bakal isteri yang telah ditinggalkan. Konflikdan dilemma terjadi kepada Atta. Melepaskan atau memberi? Mampukah dia membuat keputusan yang akhirnya menyakitkannya?Sekuat mana manusia merancang namun perancangan Allah itu lebih baik.
Itulah serba sedikit synopsis yang dikarang sendiri hasil daripada penghayatan kisah yang baru jer aku tonton dengan emosi.ngeh3..

Sebenarnya ape yg berlaku ini adalah permainan takdir. Dan kita sebagai manusia adalah pelakonnya..





(Atta) Dgn nama Allah yg maha pemaaf. Mafkan saya jika selama ini sy banyak menyusahkan Abi. Izinkan sy pulangkan senyuman Abi ,Umi dan SaidatulNafisah…. Izinkan saya menjadi jendera terindah untuk puteri Abi, Saidatul Nafisah.





(Hamka) Diantara tujuh petala langit dan tujuh petala bumi ada tujuh petala cinta.
Selamat tinggal sahabat. Wahai engkau yg telah melumpuhkan hatiku. Tiada yg lebih baik dari pilihan tuhan. Mungkin kebaikan itu bukan pada yang terpilih tetapi pada jalan yang kau pilih.. Smoga cnta ini bukanlah sebuah dosa.






 (SAIDATUL NAFISAH) Saya khilaf . Mempercayai ape yg telah terjadi sblum nih tanpa neraca yang adil untuk diri awak. Ahmad Fakhrudin Atta….

 



Aku memang tertarik pemakaian Saidatul Nafisah yang berhijab dan berniqab. SubhanaAllah andai aku begitu .Tiada kata yang mampu aku ucapkan. Namun jika diizinkan insyaAllah after nikah jika diizinkan suami. Wah3 cakap macam lagak dah nak kawin.Perasan jep lebih. hiihi

Pe-p2 pom jangan lepaskan peluang menontonnya. Tafsirlah cerita ini dengan mata hati kau pasti akan jumpa       sebuah permata cinta.. insyaAllah.. 

by: Norha Dasuha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...