Isnin, 16 Julai 2012

Ijazah Sarjana Sains Pentadbiran

Bismillahirohmanirohim & Assalamualaikum w.b.t

kepada kawan-kawan yang tak dapat upu bersabar. gagal disini tak bermakna selamanya gagal. Allah nak uji kita sbb DIA sayang kita. :)

Alhamdulillah termakbul gak doa aku untuk dapat ke menara gading. Pastinya ia juga pilihan ramai orang, Syukurlah aku terpilih tapi yang tak dapat tuh jangan kecewa. orang kata gagal sekali tak selamanya gagal. Right?

Kos yang aku bakal belajar ialah Sains Pentadbiran. Ape yang aku faham kos nih adalah sebuah program 3 tahun yang menyediakan graduan untuk bekerja dalam sektor awam dan swasta. Program ini adalah gabungan pengetahuan dan kemahiran yang diperlukan untuk berkembang maju dalam sektor-sektor yang kreatif dan unik. Pengurusan strategik, orang pengurusan dan pengurusan teknologi yang menyokong program tersebut.

Bidang yang akan diceburi bila kuar nanti ialah sebagai Pegawai Tadbir, Pegawai Penguat Kuasa atau bekerja sebagai Pegawai Sumber Manusia, Pelatih Pengurusan dan pelbagai jawatan pengurusan yang lain.


wah!!! bez jugakkan.. erm aku pun harap dapat tunpu study sebaik mungkin. Semoga Allah sentiasa merahmati aku..

Lau nak tahu kelayakan untuk dapat kos sains pentadbiran nih sila lah rujuk kat sini..


Syarat Kelayakan :

STPM with a minimum of 3 principals passes including in General Paper. Preference will be given to candidates who have attained the said requirement on one sitting AND credits in English and Methematics or Economics or Principles of Accounting in SPM / SPMV.
OR


A Diploma from UiTM in Public Administration, Business Studies, Accounting and Banking with a CGPA of at least 2.50 or equivalent (exemption mat be granted for the 1st year of the programme).


OR
A Diploma from any local public university or from any accredited private colleges in Public Administration, Business Studies, Law, Accounting and Banking with CGPA  of 2.50
Hah x ler susah sangat pun kan2.. syaratnya mudah dan ringkas lagi. semua orang pun layak kan. Tpi jika tak dapat tuh mungkin xde rezki kan.. harap bersabar kerana Allah sentiasa ngn orang yang sabar. insyaAllah..
Ok ini yang sangat-sangat aku excited skali iaitu subjek yang bakal aku belajar setiap sem.. wah ma abah aku excited.. ish3 over plak. Aku sayang Melaka. tiba-tiba plak haku meroya
Semester 1
  • Element of Management 
  • Microeconomics I
  • Introduction to Computers & Data Processing
  • Business Mathematics
  • Co-curiculum
  • TITAS 1

Semester 2
  • Microeconomics II
  • Malaysian Legal System
  • Business Mathematics
  • Accounting I
  • Business Statics
  • Report Writing
  • Co-curiculum
Semester 3
  • Organisational Behavior
  • Management
  • Accounting
  • Social Marketing
  • TITAS II
  • Speech Communication
  • Foreign Language I
  • Elective
Semester 4
  • Human Resource Management
  • Management Information System
  • Ethnics Relations
  • Quality Management
  • Advance Reading for Academic Purposes
  • Foreign Language I
  • Elective
Semester 5
  • Project Management
  • Research Methodology and Data Analysis
  • Knowledge Management
  • Malaysian Economy
  • Job-related Correspondence
  • Foreign Language II
  • Elective III
Semester 6
  • Business Law
  • Strategic Management
  • Public Relations
  • Services Management
  • Applied Research Project
  • Elective IV
Okkwyh dah.. Now aku nak kenal-kenal luh UITM Bandaraya Melaka nih dengan lebih dekat lagi.. TIME TO STUDY!
musafirdausnuriman.blogspot.com

1 ulasan:

  1. ermm..so..senang tak kos ne???? saye dapat kos ni...

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...