Selasa, 18 Oktober 2011

Terlewat temuduga SPA OMG

Assalamualaikum Dear Diary,


Ujian temuduga start kul 8.00 pagi 
Aku tiba disana 9.20 pagi


ok cuba bayangkan tahap kelewatan aku yang boleh dikira melampau tahap dewa...





"Kenapa lambat nih? kitaorang dah tamat Jawab soalan , kenapa sekarang baru sampai?" 


Abang Ber 'kot hitam kemas utarakan bertubi-tubi soalan  kepada aku diperhatikan calon temuduga yang lain. Mereka kelihatan terkejut atas apa yang terjadi kat aku.. Walaupun aku sendiri cool jer. Dah aku lewat nak buat macamana kan?

" Jalan jam ."


 spontan jawapan yang aku bagi menunjukkan aku sendiri pun tak tahu nak bagi alasan apa sebab memang kitaorang (AKU, ABANG , KAWAN ABG )pergi lewat pun.. SO e\what?

" Maaf yer kitaorang memang tak boleh terima alasan lewat.. " 


jelas beliau lagi sambil menyusun kertas ujian temuduga yang telah diisi oleh 22 calon yang hadir awal dari aku.. 

eei pakcik nih banyak songeh, nasib baek lah kau hensem ciket dari atuk aku.. huhuhu

" Awak ambik tempat awak kat belakang.."

Fuh nasib baek .. aku pun pergilah ambik tempat aku belakang sekali and kat tepi sebelah tingkap.. Gila babas plak rasa.. Da lar 1st time.. siot aku kat situ. Berbekalkan air tawar yang atuk bagi mujurlah aku tak kus semangat.. Tak rasa gabra pun.. Rilex jer aku.. Waaa cakap besar tul budak nih.. ngeh3

After that, budak-budak yang lain dibenarkan keluar untuk sesi temuduga plak.. aku pun PK punya PK rasa-rasa tak pelah aku tunggu sinih lar sampai lah diorang ( Encik penemuduga and Geng[ laki n puan ] ) panggil aku.. aku pun duduk lar kat depan dia lam bilik tuh... pakcik penemu duga ber 'kot itam tuh  pun gitau aku cam nih,,

" Awak tunggu kat luar !" woish aku ingat aku da diterima untuk duduki ujian. kejutan betul lar.  2, 3 orang kakitangan yang lain pun masuk pas aku kuar dari bilik tuh. upa-upanya diorang nak berbincang samaada kau diterima atau tidak..

wel nasib menyebelahi aku and then aku pun ditrima untuk duduki ujian tuh yang soalannya aku kira cukup senang + merapu ... Antaranya:

1 Adakah anda boleh menggunakan mesen atau jentera?
     a  Ya       b  tidak

2 Adakah anda boleh berlakon atau berdrama?
    a  Ya       b  tidak

3 Anda boleh melukis dan membina sesuatu menggunakan peralatan kayu?
    a  Ya       b  tidak

 Aku hanya ambik masa 20 minit untuk jawab 127soalan yang aku rasa sulit dan kelakar gila..
 Mujur lah soalan tuh adalah objektif sebab jika soalan esei mungkin banyak yang aku merapu antaranya:



1 Adakah anda boleh menggunakan mesen atau jentera?
Boleh,Aku boleh guna mesen basuh yang sekarang nih tamat riwayatnye sebab dah rosak .dan aku rasa mesin yang lain, aku dah tak berani guna takut nanti boleh rosak.. jadi kalau pihak penemuduga nak aku kerja kat bahagian mesen harapnya janganlah bagi atas sebab-sebab tertentu.. terima kasih .. :)


2 Adakah anda boleh berlakon atau berdrama?
Apasallah bongok korangnih?Lau aku boleh berlakon xde faedahnyer aku datang sinih.. Ape ko ingat aku datang sini untuk shoting ker? see the leg larr..sudah larr korang .. 



3 Anda boleh melukis dan membina sesuatu menggunakan peralatan kayu?
Sebenarnya aku datang untuk temuduga jururawat atau nak aku jadi tukang rumah?apa punya soalanlah.. tapi aku rasa aku bolah melukis dan bina sesuatu menggunakan peralatan kayu tuh.. ok aku trima soalan tuh sebagai pujian.


ok stop merapu.. ermm tapi nasib baik lah aku nih rilex jer tak gabra sangat sebab ada yang lagi siot punya gabra sampai beg pun boleh tertinggal after selesai sesi temuduga.. ermm cian dia..

lupakan sal dia... After aku ciap jawab soalan aku dikejutkan ngn satu berita bahawa aku tak boleh hadir temuduga sebab aku tertinggal angka giliran ...kuang3.. ape yang aku boleh wat saat tu? Pak cik misai nipis tu gitau aku suh kol abah , masa tuh sempat dia pecah rahsia.. katanya lebih kurang cam nih:

"Saya pun tak tahu macamna nak tolong awak. Tadi pun sepatutnya awak dah tak dibenarkan duduki ujian . Mujur saya yang pujuk dorang. Dan sekarang awak  usaha lah mcamana nak tahu angka giliran awak tu" panjang lebar pakcik bermisai nipis tu gitau aku sambil matanya memandang kearah lain menyatakan kekesalah beliau kepada aku.. 

Aku pun dapat idea..

" Nanti saya kol abah suh tengok angka giliran tuh.. Tunggu jap yer pakcik " pinta aku dengan sopan santunnya. Calon yang lain sempat menjeling kearah aku dengan pandangan yang kosong... haha.. korang gabra eah?hahha

Alhamdulillah segalanya dipermudahkan dan aku pun ditemuduga walaupun dengan rekod buruk sebagai <calon-yang-kelewatan>.. Sampai saat aku menunggu giliran ditemuduga pun adalah pakcik-pakcik yang menegurnya:

"Nih lar yang tadinya lewat? Adik nih lah?"

Dua tiga puloh  orang jugak lar yang tanya cam tuh (sebenarnya 3orang jer ) dan aku hanya menganggukkan kepala sambil tersengih-sengih cam kerang busuk....hui3..nasiblah Famous kejap..kih3
aku dapat giliran yang last sebab aku lewat bagi angka giliran.. nasib lah labu...


Aku ditanya mengenai keleatan aku semasa sesi temuduga. so korang bayangkan lah penemuduga tuh memang tengah hangin ngn aku sampai tak de soalan lain nak ditanya..


soalan penemuduga ke2 , dia tanya aku mengenai PENYAKIT DENGGI. PERSEDIAAN AKU, PERSONALITI AKU dll..
Bla..bla..bla.. aku merapu lantak lah korang nak kata apa.. da jawapan aku.. suka ati lah kan..wawawawaw

Apa boleh buat? tahik kambing bulat-bulat
(AYAT GURU KELAS AKU)

p/s : Lau nak jadi famous korang watlar benda yang orang lain taknak buat.. huhuhuh











Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...