Rabu, 12 Oktober 2011

Tuhan Kurnia Aku Dia ( Diana Hasmira )

assalamualaikum alzzz






" kakdah nak turun kew? nanti kita turun skali nak?"


" turun ngn na? bereh-bereh .. " jawab aku yang masih terpinga-pinga..


Itu antara dialog aku apabila disapa oleh kawan sekelas aku .. Dia budak sekelas ngn aku tapi kitaorang tak rapat sangat . Tapi yang pelik aku ngn dia sekarang dah boleh di kategori sebagai "teman"..
sangat pelik bila aku rasa nak bercerita sesuatu pasal dia..


Aku sangat kagum ngn sikap dia , aku boleh kategorikan dia adalah seorang gadis yang sangat menyenangkan bagi seorang suami. Sikap yang lemah lembut , sopan , sukar untuk aku gambarkan sebab bagi aku dia sungguh sempurna.. mungkin kalau aku lelaki aku yang akan tacke dia dulu... huhuhuuh


ok lupakan pasal tuh..


Kenapa tuhan temukan aku ngn dia? aku sangat-sangat bersyukur sebab tuhan jadikan aku sahabat dia. pagi tadi dia mesej aku ajak sama-sama solat hajat. masa tuh pukul 4.35 a.m . Dia bantu aku untuk sedar yang aku perlu lakukan sesuatu yang baik..


Sekali lagi syukur bila dia berjaya ubah aku jadi macam dia walaupun tak setanding dia..Sejuk hati saya bila tengok awak.  Nurul Diana Hasmira terima kasih sebab awak tegur saya ari tue..




Aku sedih bila dia cakap: 


" dalam family Na , xdop pun yang masuk U. Family harap kt Na jew lah. Tak tahu lah tuh kakdah.. Na arap sangat dapat U nnti" ujar Diana sambil mengelus lembut jari jemarinya tanpa memandang aku


" Dapat Na. InsyaAllah. xpe nanti kita stdy skali" balas aku menyakinkan Diana yang kami masih berpeluang.




Semasa berbual ngn Diana aku jadi bersemanagt. Banyak masa yang kami luangkan di sekolah bersama-sama. stdy skali, solat sama-sama. share problem. dia menyenangkan aku. Thanz to Allah kerana hikmah yang dia bagi. aku membantu dia dan pada masa yang sama dia tersangat sangat membantu aku..


Kata orang berkawan biar seribu.. Dan aku harap akan temukan ramai kawan sebaik dia.. Amin. Hargailah sahabat anda. Hablu minannas.. :)


kakdah= nama panggilan aku di sekolah. thanz pada Safuan Sarifuddin yang 1st panggil aku cm tuh dan                


               diikuti oleh semua org termasuk budak kelas lain.. huuhhuh


Na= diana hasmira


Aku ingat nak bergambar ngn dia and nanti nak letak pic dia lam Blog tersayang aku nih.. hopefully tercapai.  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...