Isnin, 23 Januari 2012

Mati sebelum tibanya ajal sama dengan RUGI

assalamualaikum..


Matinya awak bukan sebab awak dah tak bernyawa tapi matinya awak sebab awak tak menikmatinya. rasa hina dan merendah diri melampau kadang-kala boleh memakan diri.

Macamana nak tingkatkan keyakinan diri kalau diri sendiri asyik sibuk merendah diri. awak kena kuat. awak kena push diri awak agar awak boleh ubah segala pikiran negatif yang sentiasa bermain dalam kepala awak. bila awak tak berani nak buat sesuatu cabaran tue , walaupun awak sedang lakukannya, awak takkan pernah dapat lakukannya dengan baik. contohnya:

Awak kena adakan presentation untuk projek yang telah di arahkan oleh prof awak. namun u didnt have confident ( ragu-ragu untuk wat yang terbaik). But awak telah jalankan cabaran itu namun nothing.. awak tak belajar apa-apa dari cabaran itu.

Confident level awak lemah. bila awak dah diarahkan untuk buat sesuatu tugasan. please jangan pikirkan akibat dari tindakan aawak itu. tapi cuba cari apa tindakan yang terbaik untuk awak lakukan untuk mencabar diri awak buat yang terbaik. 

Manusia dilahirkan dalam bentuk yang sangat hebat. yes kita suma hebat. kenapa kita nak menjadi lemah lepas munculnya ramai insan-insan hebat di dunia ini. why.. ayuh bangunlah awak. awak adalah diri awak yang mampu untuk lakukan yang terbaik. malah awak boleh jadi yang terbaik jika minda awak menghendakkan sebegitu.

Sifirnya mudah:

Thinking +ve.. jangan putus asa dan jangan mula menangis. orang cakap tak salah kalau kita menagis namun setiap orang ada kemampuan tersendiri.

Ada insan yang bila dia menangis dia akan sukar untuk berhenti,. bila dia merasa hina dia akan susah untuk meningkatkan yakin diri.

Kita dilahirkan berbeza jadi hanya kita yang tahu siapa kita. dan hanya kita yang dapat mengubah nasib kita sendiri.

p/s: nasib sesuatu kaum hanya dapat diubah oleh kaum itu sendiri.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...